16.08.2017

Чи пренатальна діагностика є морально допустимою?

Якщо пренатальну діагностику проводять з повагою до людського життя та цілісності людського ембріона/плоду для його збереження чи оздоровлення – тоді відповідь є позитивною.

Пренатальна діагностика дає можливість знати про стан людської особи ще в материнському лоні. Це дозволяє чи уможливлює раніше й ефективніше розпочати певні терапевтичні, медичні і хірургічні втручання.

Така діагностика за згодою батьків дозволяється після того, як їх адекватно поінформували, якщо застосовані методи зберігають життя та цілісність ембріона і матері, не наражаючи їх на невиправданий ризик.

Але проведення діагностики, яка включає думку про можливість вчинення аборту, залежно від отриманих результатів, серйозно суперечить моральному закону. Діагностика, яка виявляє наявність дефекту розвитку, чи спадкову хворобу, – не повинна дорівнювати смертному вироку. Тому жінка вчинила б надзвичайно неправомірно, якби попросила провести таку діагностику із рішучим наміром вчинити аборт, якщо результати покажуть наявність дефекту розвитку чи аномалію.

Чоловік, родичі чи будь-хто інший, подібно вчинили б всупереч моральному закону, якщо б радили чи змушували майбутню матір до проведення діагностики з таким же можливим наміром вчинити аборт. Також і фахівець був би винен у неприпустимій співпраці, якщо б у проведенні діагностики та повідомленні її результатів свідомо сприяв встановленню чи підтримці зв’язку між пренатальною діагностикою й абортом.

На завершення, будь-яку директиву чи програму державної влади і закладів охорони здоров’я, чи наукових організацій, які б сприяли встановленню зв’язку між пренатальною діагностикою й абортом і зайшли настільки далеко, що безпосередньо спонукали б майбутніх матерів пройти таку діагностику з метою знищення людських осіб, уражених дефектом розвитку, чи тих, хто є носіями спадкових хвороб, – потрібно засудити, як порушення права на життя ненародженої дитини та першочергових прав і обов’язків супругів.

Джерело: DONUM VITAE/Дар Життя: Інструкція про повагу до людського життя на його початку і гідність продовження людського роду.